Geoblog.pl    pawelsocha    Podróże    Australia 2008    Brisbane

Brisbane

Australia
Australia, Brisbane

Udajac sie do Brisbane warto wybrac opcje samolotem, jako ze jest daleko ale tez i taniej. Ja lecialem z Virgin Blue. Nowiutki Boening 737-800 z malymi ekranikami to cos wiecej niz wysluzony sprzet na trasie Katowice- Londyn Stansted lub Luton. Lot odpowiednio wczesniej zabookowany da sie juz kupic za 90 AUD. Strony do zakupow www.webjet.com.au, lub flightcenter.com.au ( maja tez oddzialy ale cena +10 AUD ) Cena busa prosze sobie sprawdzic w Greyhound.com.au. albo w firmie Premier motor bus. Są to dwie duże firmy autobusowe liczące się na rynku. W opcji samolotem warto wybrac opcje tylko carry-on lagguage i tak tego nikt nie wazy czy sie ma te dozwolone 7 kg. Na domestic flight mozna brac napoje i nikt sie nie czepia.

Samo Brisbane bardzo przyjazne mimo ze padalo caly dzien. Widac nie tylko chinczycy kopiuja. Queenslanderzy skopiowali i maja swoje London`Eye :) Co prawda duzo mniejsze bo ma tylko 60 m wysokości i tez troszke moim zdaniem drogo czyli 15 AUD za parominutowa przejazdzke. Za to Londyn nie ma miejskiej darmowej laguny, ktora mozna znalesc w okolicach South Bank. Jest tam tez niedaleko muzeum statków.

Mieszkam w X BASE ( dawny Palace Backpacers ) na rogu Ann i Edward Str, cena 29 AUD w dormie 6 osobym. Lozka takie jak w Londynie pare lat temu. Smialismy sie z anglikiem ze chyba ta firma ma mompol na te lozka. Na dole jest imprezownia. Pint 5,5 AUD jesli kogos to interesuje. Wczoraj byl konkurs dla lasek ktora dluzej bedzie krecic Hoola Hopem i nagroda 50 AUD in cash !!! takze warto sie starac.

Wieczorem poznaje Marco ze Szwajcarii, ktory opowiada o wycieczce na Fraser Island i Whitsundays Islands. Robimy przy okazji po 2 Coopery ( takie pyszne ciemne piwka )
Na drugi dzien na dole wykupuje taki maly pakiet 2 wycieczek.

Nie polecam uzywania kart z Pekao SA w bankomatach w Australii , kursy nie najlepsze i do tego wysokie prowizje. Za to mbank bardzo przyjemnie.